Gaur egun informazioa
edozein iturritik hartzen dugu, bai gurasoengandik, irakasleengandik,
internetetik baita komunikabideetatik ere. Ondorioz, irakaskuntzaren funtzioa
aldatu beharrean aurkitzen da; informazio iturri izatetik IKTak era egokian
kudeatzen irakastera iritsiz, izan ere, badaude ikasle asko irakasleak baino
gehiago dakitenak, teknologiari dagokionez batik bat. Horregatik garrantzitsua
da ikasleen sormena, gaitasun kritikoa eta autonomia lantzea.
Hala ere,
konpetentzia mediatikoa ez da informazioaren bilaketan bakarrik oinarritzen,
baita aurkitutako informazio hori jakintzan eraldatzen ere, horrela,
konpetenteak diren gizabanakoek teknologiek eskainitako aukerak aprobetxatuz,
dituzten arriskuez ohartuz eta norberaren burua baita kideena babestuz ere.
Ikasketa prozesu hau
ikertzeko sei lan egin ziren, zenbait alderdi kontutan hartuz; horien artean,
hartzaileak, dimentsioak, taxonomiak, erabilitako kontzeptualizazioa, etab.
baita proposamen didaktikoek ere; helburuak, edukiak, jarduerak …
Laburbilduz,
konpetentzia mediatikoak beste konpetentzia batzuk baino kontzeptualizazio
hedatuagoa erabiltzen du, informazioaren bilaketak, bilatutakoaren lengoai
kodifikatuak eta hauen asimilazioa landu beharko direlarik, azkenik pertsona
autonomo eta kritikoak izatera iritsiz.
0 iruzkinak:
Argitaratu iruzkina