Blogger zerbitzuak eskainia.

La Alfabetización Digital en la formación del profesorado (Area 2009)

Eskoletan IKT-ak ipintzea prozesu zaila eta luzea izaten ari da. Urte askotan zergatia aldaketari erresistentzia eta irakasleriaren prestakuntza falta izan da.
Arazorik nagusiena gizartea era oso azkarrean eboluzionatu dela izan da. Irakasle hauek beste kultura batean formatu ziren eta beraien lanbidearen esanahia ez dute horrela ikusten. Irakasleriak bakarkako rol hori utzi egin behar du, ezagutzak transmititzeko bakarrik dagoela alegia.

Arazoa ez da bakarrik irakasleena, errekurtsoak izan behar dira hau aurrera eramateko. Ez da alfabeto digital bat izan behar, etengabea izan behar da, hau da, konstanteki ikasten egon behar da eta aldaketei eta teknologiei moldatzeko gai izan behar da, abiadura handian transformatzen ari baitira.


IKT-ak erabiltzen ez dituzten irakasleek etapa batzuk jarraitzen dituzte hauek menperatu eta praktikan jarri arte. NETS  proiektua da gehien zabaldu dena. Hasierako formaziorako eta jarraipenerako zortzi ardatz zehatz daitezke: 

  1. konpetentzia pedagogikoa (teknologia hezkuntza ikuspegitik)
  2. epistemologiko sinesmena (alde edo aurkako jarrera estremoak) 
  3. sarean lana eta kolaborazioa (irakasleen rola erraztasunak ematea)
  4. ikaskuntzaren espazioari gehigarria (tradizionalki lana eskolan eta etxean garatu “indartzeko”, IKT-ak estrategiak igo)
  5. konpetentzia teknologikoa (material ezberdinaren erabilera)
  6. garapen profesionala (eguneratua egotea)
  7. alderdi etikoak (alderdi legalak jakitea: propietateak, irudien erabilera,…)
  8. alderdi emozionala (irakasleak jakin behar du ikasleak bera baino gehiago jakingo duela hainbat kasutan ez da lehiaketa bat)

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 iruzkinak:

Argitaratu iruzkina