Eskoletan IKT-ak
ipintzea prozesu zaila eta luzea izaten ari da. Urte askotan zergatia
aldaketari erresistentzia eta irakasleriaren prestakuntza falta izan da.
Arazorik nagusiena
gizartea era oso azkarrean eboluzionatu dela izan da. Irakasle hauek beste
kultura batean formatu ziren eta beraien lanbidearen esanahia ez dute horrela
ikusten. Irakasleriak bakarkako rol hori utzi egin behar du, ezagutzak
transmititzeko bakarrik dagoela alegia.
Arazoa ez da bakarrik
irakasleena, errekurtsoak izan behar dira hau aurrera eramateko. Ez da alfabeto
digital bat izan behar, etengabea izan behar da, hau da, konstanteki ikasten
egon behar da eta aldaketei eta teknologiei moldatzeko gai izan behar da,
abiadura handian transformatzen ari baitira.
IKT-ak erabiltzen ez
dituzten irakasleek etapa batzuk jarraitzen dituzte hauek menperatu eta
praktikan jarri arte. NETS proiektua da
gehien zabaldu dena. Hasierako formaziorako eta jarraipenerako zortzi ardatz
zehatz daitezke:
- konpetentzia pedagogikoa (teknologia hezkuntza ikuspegitik)
- epistemologiko sinesmena (alde edo aurkako jarrera estremoak)
- sarean lana eta kolaborazioa (irakasleen rola erraztasunak ematea)
- ikaskuntzaren espazioari gehigarria (tradizionalki lana eskolan eta etxean garatu “indartzeko”, IKT-ak estrategiak igo)
- konpetentzia teknologikoa (material ezberdinaren erabilera)
- garapen profesionala (eguneratua egotea)
- alderdi etikoak (alderdi legalak jakitea: propietateak, irudien erabilera,…)
- alderdi emozionala (irakasleak jakin behar du ikasleak bera baino gehiago jakingo duela hainbat kasutan ez da lehiaketa bat)
0 iruzkinak:
Argitaratu iruzkina