Blogger zerbitzuak eskainia.

ODE (LOM-es)

Hezteko objektu digitalek (HOD) hainbat ezaugarri hartu behar dituzte kontutan, erabiltzaileak erabili ahal izateko, hala nola, ezaugarri psikosozialak; informazioa behar den; gaitasunak, konpetentziak, errekurtsoak dituzten eta IKT-ekiko jarrera duten; aurrezagutzak, …

Hauek hobeto ulertzeko oinarrizko ezaugarri batzuk daude, HOD erabiltzeko beharrezkoak direnak:
  • Multimedia: Hauekin materiala eta errekurtso berriak sor daitezke. Entzunezko, ikusizko edota ikus-entzunezko materialak erabili daitezke.
  • Interakzioa: Produktu hauek ikaslea ikt-ak erabiltzen laguntzen du. Ikasleek hainbat gauza ikasten dituzte: sortzeko, birsortzeko eta informazioa antolatzeko gaitasuna, komunikazio prozesuetan parte hartzea, motibazio intrintsekoa guk egindako akzioarekin emaitza lortzeagatik …
  •  Eskuragarritasuna: edozein erabiltzaile sartzeko aukera eskaintzea. Teknologiak erabiltzen jakitea oinarrizko helburuak lortu ahal izateko. Ezagutza antolatzea eta era ulergarri batean aurkeztua egotea, funtzionala izatea eta erabilgarria izatea zuzenduta dagoen ikasleentzat.
  • Malgutasuna: Objektuaren helburuaren arabera antolatua egotea, eta horren arabera bere edukiak.
  • Modulua: Honek objektuen egokitasuna eta berrerabilpena errazten du. Erabiltzaileari birsortzeko aukera eman behar dio, testuinguruaren arabera egokitzeko.
  • Egokitasuna eta berrerabilpena: HODak aldaketak egiteko aukera izan behar du, horrela erabiltzailearen helburuetara modu eraginkor batean egokituko delako.
  •  Interoperagarritasuna: Meta-informazioek alderdi didaktiko batzuk dituzte, hauek ulerterrazak izan behar dira erabili nahi dutenentzat eta erabilpen gradu bat izan behar dute irakaskuntza-ikaskuntza testuinguruentzat.
  • Emangarritasuna: HOD-ek sistema estandar bat izan behar dute hauek konpartitu ahal izateko eta sistema desberdinetan erabiltzeko.

Estandar hauek, arauak, protokoloak eta ereduak dira informazio edota HOD transferitzeko, aldatzeko eta konpartitzeko.

HOD-en helburua erabiltzaileak ezagutzak ikastea da eta material multimedia sinpleak erabiltzea. 4 mailatan daude banatuta. Mailatan sailkatzeko HOD mota, erabilpena eta curriculumaren egokitasuna hartzen dira kontuan.
  • 1.maila, Oinarrizko Objektua: mailarik txikiena. Bertan media eta multimedia objektuak daude. Ez du erabilpenik eta ez da curriculumean era zehatz batean kokatzen.
  • 2.maila, Hezteko Objektua: funtzio didaktikoa duen mailarik txikiena da. Objektu honek ikaskuntzarako hainbat jarduera ditu eta ondoren ebaluatzen ditu. Curriculumean ezagutza bateko hainbat blokeetan kokatzen da maila zein ziklo zehatz batean.
  • 3.maila, Sekuentzia Didaktikoa: 2.mailako hezteko objektuen multzoa da. Bertan 2.mailako ariketak daude eta mapa kontzeptualak. Osagarri bezala nabegazio mapa bat edo eszenatoki bat egon daiteke 2.mailako ariketetan. Curriculumean eduki baten atal batean kokatzen da maila edo ziklo zehatz batean.
  • 4.maila, Formazio Programa: mailarik altuena da. Objektu guztiak errekurtso bakar batean dago. 3.mailako objektuez dago osatuta eta kasu batzuetan 2.mailakoak edo 1.mailakoak.Curriculumean ziklo eta kurtso guztiak hartzen ditu. Maila bakoitzeko ezagutza osorako objektua da.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 iruzkinak:

Argitaratu iruzkina