Blogger zerbitzuak eskainia.

Konpetentzia Digitala (Area, 2010)

Gaur egun, teknologiak euren eguneroko bizitzaren parte bilakatu dira.Horri erantzunez, hezkuntzan adituek alfabetizazio kontzeptuaren barne beste hainbat alfabetizazio gehitzea eskatzen dute; hala nola, ikus-entzunezkoa, digitala eta informazionala.

-          -Ikus-entzunezko alfabetizazioa, ikus-entzunezko testuak analizatzeko eta ekoizteko gaitasuna da, baita iritzi kritikoa garatzeko ere (zinea eta telebista ikusterakoan).
-          -Alfabetizazio digitalari dagokionez, ordenagailuen maneiuaz ari gara (software eta hardware).
-          -Alfabetizazio informazionala, ordea, informazioa iturri desberdinetatik bilatu, aukeratu, analizatu eta berregiteko gaitasuna da.

Planteamendu honekin lortu ahi dena zera da, norberak bere ikasketa bultzatzea (autoaprendizaia), informazioaren trataera egokia egitea (bilatu, aukeratu, elaboratu eta hedatu), IKT-en erabilpenean formatzea eta horiek gure gizartean duten inplikazio ekonomiko, politiko, kultural eta ideologikoaz jabetzea.

Hartara, hezkuntzaren helburua haurrak teknologia berrien inguruan alfabetatzea da: multialfabetizazioa. Hau da, idaztea eta irakurtzea jakiteaz gain, lengoai mota desberdin eta formatu mota desberdinen bitartez, adierazten jakitea ere. 

Hau dena kontuan hartuta, hezkuntza eredu integrala izateko lau eremu hauek jorratu beharko lituzke:

-          -Dimentsio instrumentala. Baliabide teknologiko ezberdinen software eta hardware—en maneiua.
-          -Dimentsio kognitiboa. Informazioaren trataera egokia (bilatu, aukeratu, berregin, partekatu, hedatu)
-          -Dimentsio sozioaktitudinala. Teknologia eta komunikazioarekiko jarrera positiboak garatu.
-          -Dimentsio axiologikoa. Informazioaren trataera egokia ( analizatzeko irizpideak eta balore etikoak garatzea).

Teknologia berrien agerpena  geletan, ohiko testuliburuekin alderatuz, lan gehiago eskatzen du. Izan ere, ikasgelako erritmoa aldatzea dakar; hortaz, irakasleak metodologia malguagoa eta arreta pertsonalizatuagoa eskaintzea eskatzen du.

IKT-ak inplikatuak dauden ikaskuntza prozesuetan, hiru eremu  desberdindu ditzakegu ikaslearen ikaskuntzan.

Alde batetik, informazioa bilatu, aurkitu eta ulertzearekin  lotura duena. Bestetik, lengoai mota ezberdinen bidez adierazten ikasi eta baliabide digital desberdinen bitartez (wiki, blogak …)  ideiak hedatzen jakitearekin  du zerikusia. Eta, azkenik, sarean dauden hainbat baliabideen bidez beste pertsonekin komunikatzen ikasi (email, foroa …).

Aldaketa horien guztien aurrean, irakasleek hainbat hezkuntza erronka dituzte:
-          -Gehiegizko informazioaren aurrean, irakasleek  informazio  guzti horri zentzua ematen lagundu behar dio irakasleari. Hau da, informazioa ezagutza ulergaitza eta esanguratsua bilakatzen lagundu.
-         -Gainera, elkarlana sustatu bai gelakideen artean bai zentro desberdinen artean.
-          -IKT-en bidezko ariketak planifikatzen ikasi.
-          -Testuinguru berri eta, halaber, zailagoen aurrean egoerak kudeatzen eta ikasleak kontrolatzen ikasi.

Aurreko guztia kontuan hartzeaz gain, teknologia berriak gelan sartzearekin ez dela nahiko jabetzea garrantzitsua da, metodologia aldaketa bat ere beharrezkoa baita.


Eredu berritzaile honen bitartez, ikaslea eginez ikastea nahi da, hau da, IKT-en erabilpen aktiboa eginez ikertuz ikastea, eta ez ohiko ekintzak egiteko erabiltzea. Era berean, norbere ikaskuntza bideratzea bultzatzeaz gain, lankidetzan aritzeko aukera bat eskaintzea du helburu. Oro har, .IKT-ak formakuntza prozesuaren atal bat izatea nahi da.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 iruzkinak:

Argitaratu iruzkina